top of page
WhatsApp Image 2021-06-27 at 14.52.15 (1).jpeg

ערכי הבסיס שלנו בחינוך יער

"רק כשנמצא את מקומנו, נוכל לתת מקום לאחר"

בהבנה העצמית שאנחנו גדלים בעולם שמנסה להתוות לאחרים את הדרך !

אנחנו דוגלים בלהתוות את הדרך בעצמנו, על ידי העמקה של  האופי האוטנטי שלנו והבנה של התרבות שממנה אנחנו מגיעים, דרך ההכרה במורכבות של החברה לשוני וקבלה של האחר והלא מוכר מתוך אהבה ולא מתוך פחד.

תורתנו מבוססת כבוד ,דיבור בגובה העיניים והכרת תודה,

כבוד עמוק ויראת כבוד לטבע שקיים סביבנו.

הלימודים שלנו מבוססים על תרגול

הבנה זאת.

באמצעות הכרת תודה ודיבור "בגובה העיניים"  אנו רואים כל ילד ומדריך איך שהוא בוחר שנראה אותו וזה מאפשר לו לגלות ולשתף אותנו במה שיש לו לתת חזרה לעולם.

3.

כבוד הדדי

2.

מגוון

אנו מכבדים ומבינים שכל אדם לומד בדרכים שונות, ואנו מכבדים את כל הדרכים השונות בהן אנו יכולים ללמוד וללמד.

הצוות שלנו מאוד מגוון ומגיע מרקעים שונים, עם הרבה ניסיון בחינוך והדרכה כל אחד בדרכו שלו

בתוך משפחות "צעדים" יש אוכלוסיות  שמגיעות לתוכניות שלנו מכל המגוון החברתי .

 

חשוב להגיד שמעולם לא דחינו השתתפות באחת התוכניות שלנו  עקב מחסור הון !

1.

ידע מבוסס מקום

על ידי קיום קשרים חזקים עם האזור הבילוגי הסובב אותנו, אנו יכולים להבין טוב יותר את תפקידינו בתוכו.

תוכנית הלימודים שלנו כוללת חיבור עמוק לטבע על ידי לימוד תכנים כמו גששות אחרי חיות בר, זהוי צמחי מאכל ומרפא, זיהוי ציפורים, כישורי טבע וכישורי הישרדות.

כל אלה ממוקמים באזור הביולוגי בו אנו נמצאים

ומחזירים אותנו למקום הפראי שלנו וכך מחזירם אותנו לחיבור האוטנטי שלנו.

יצירת קהילה

6.

אנו שואפים ליצור קהילה בין דורית של חוקרי טבע מילדים דרך מבוגרים. אנו פועלים ליצור תרבות שבה התלמידים שלנו הופכים לחונכים של התלמידים העתידיים.

אנו מקווים כי דור הילדים הזה יהיה מחובר כל כך חזק לעולם הטבע עד שהם יבינו היטב את מקומם בתוכו.

5.

מיומנות ומלאכות מסורתיות

על ידי קיום קשרים חזקים עם הארץ סביבנו, אנו מתחילים לראות ולהרגיש את אינספור התלות ההדדית וקשרי הגומלין של כל היצורים סביבנו.

שימוש ויצירה של כלים ומלאכות שיצרנו בידיים, זכרון אבותינו וההבנה שכל המלאכות מלמדת אותנו משהו על עצמנו

ההבנה שהחכמה והיצירתיות הייחודית שלנו מגיע מהאדמה ומהיער רק מחזק את הקשר התלוי בנינו לבין הטבע והעבר

4.

סקרנות ובחירה כדחף ללמידה

כששקועים בתשוקות ובסקרנות שלנו, הלמידה יכולה להיות ללא מאמץ, כמו ציפור שפורשת כנפים...

אנו מלמדים באמצעות למידה מבוססת תשוקה וסקרנות ועוקבים אחר ההובלה של תלמידינו .

עצם אפשרות בחירה מרבות כתפיסה חינוכית אנו מאפשרים לילדים והמדריכים להיות אקטיבים יותר בשטח ולא פסיבים

מודעות ריגשית וחברתית

כאשר אנו מבטאים את רגשותינו ומרגישים בטוחים בכך, אנו מתחילים ליצור מודעות עצמית ולגלות אמפתיה לאחרים. אנחנו יכולים לווסת את הרגשות שלנו, למנות אותם ולבקש את התמיכה שאנחנו צריכים. אנו יכולים להתמודד עם קונפליקט באופן קונסטרוקטיבי ולשקול את רגשותיהם של אנשים אחרים.

ליצור מודל זה לילדים ולתת להם הזדמנות להוציא אותו לפועל יאפשר להבנה הריגשית והחיבור לרגשות שלהם לפרוח

7.

bottom of page